-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33422 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چرا برخي افراد كه به خدا توجه مي كنند دچار گرفتاري مي شوند؟
انسان مخلوق خداست و خداوند از هر كس به او نزديك تر است حتي از رگ گردن : « يا من هو اقرب الي من حبل الوريد ؛ اي خدايي كه از رگ كردن به من نزديك تر هستي » و به جهت سبقت داشتن رحمت خدا بر غضبش ، خداوند نيست به هر موجودي از جمله انسان مهربان است . و اگر نبود رحمت او ، هيچ موجودي از نيستي به هستي نمي آيد و ظهور و واقعيت پيدا نمي كرد .
بنابراين اصل حاكميت رحمت خداوند بر مخلوقاتش امر بديهي و مسلم است . و بغض از جانب او نيست آنچه را به صلاح بنده اش داشته ، بدان امر كرده است و آنچه سبب فساد بوده از آن نهي كرده است و يكي از سنتهاي الهي جهت رشد و كمال بندگانش وجود آزمايش است كه اين خود نوعي رحمت است . و گاهي شخصي را در متن شاديها ، خوشيها و لذات آزمايش مي كند و گاهي در رويارويي با گرفتاريها و حوادث و وظيفه بندگان است كه در دو حالت صبر بر تكاليف الهي داشته باشد و آنچه خواسته الهي است به انجام رساند .
قرآن مجيد مي فرمايد : چه بسا چيزي را خوش نداشته باشيد ، حال آنكه خير شما در آن است و يا چيزي را دوست داشته باشيد ، حال آن كه شر شما در آن است ( و سبب فساد دين و آخرت شما باشد ) « و الله يعلم و أنتم تعلمون ؛ و خدا مي داند و شما نمي دانيد » .
{P - سوره بقره ، آيه 216 . P}
هر كسي كه امر خود را به خدا بسپارد و به خدا توكل داشته باشد و براي حل هر مشكلي تلاش كند . و نگران باشد و بر گرفتاري صبر كند موفق و پيروز مي شود غفلت از خدا و توجه نداشتن به خواسته هاي الهي بزرگ ترين شر و بدي است كه فقط توبه آن را جبران مي كند و اگر همه جهان و ذخاير دنيوي آن را به شخص بدهند جبران يك لحظه غفلت از خدا را نمي كند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.